FORRETNINGSBETINGELSER
Såfremt andet ikke er skriftligt aftalt, gennemføres alle handler mellem kunden (”Kunden”) og Copenhagen Changery (”Virksomheden”) på følgende betingelser:
1) Betingelser og købsaftale:
1.1 - Disse betingelser er gældende for enhver leverance fra Virksomheden. Betingelserne skal betragtes som en integreret del af købsaftalen mellem Kunden og Virksomheden, dog sådan at købsaftalens bestemmelser skal gælde forud for disse betingelser, hvis der er uoverensstemmelse mellem købsaftalen og disse betingelser.
2) Betaling og ejendomsforbehold
2.1 - Betalingsbetingelser er fakturadato + 14 bankdage.
2.2 - Hvis Kunden ikke overholder en fakturas betalingsfrist kan Virksomheden tilbageholde yderligere leverancer, indtil betaling har fundet sted.
2.3 - Ved overskridelse af betalingsfristen skal Kunden betale 2% af fakturabeløbet i rente pr. Påbegyndt måned indtil beløbet er Virksomheden i hænde. Hvis det bliver nødvendigt at fremsende rykkere, vil disse blive pålagt rykkergebyrer på kr. 200.- i henhold til renteloven.
2.4 - Virksomheden forbeholder sig ejendomsretten til de solgte varer og services, indtil købesummen med tillæg af eventuelle renter er betalt.
2.5 - Alt materiale leveres efter gældende dansk lov om ophavsret.
2.6 - Virksomheden har intet ansvar for Kundens manglende ret til anvendelse af tekst, skrift, billeder, illustrationer, varemærker, audio, video, logo, etc. Eller mangfoldiggørelse og reproduktion der ejes af en tredjepart. Dette forhold gør sig gældende for alt materiale leveret af kunden. Det betyder, at hvis Kunden, leverer materiale Kunden ikke ejer ophavsretten til, men ejes af tredjepart, holdes Virksomheden skadesløs for eventuelle retslige tvister eller andre omkostninger i forbindelse hermed.
2.7 - Virksomheden sender alle faktura elektronisk – alt øvrig kommunikation forgår digitalt og ved samarbejde fremsendes virksomheds- og produktinfo samt nyheder løbende i et nyhedsbrev, ønskes dette ikke, kan det afmeldes ved henvendelse eller direkte afmelding til en hver tid.
3) Mangler, reklamation og ansvar
3.1 - For at sikre leverancens kvalitet, skal Kunden straks ved gennemført leverance undersøge det leverede med henblik på at finde eventuelle fejl eller mangler. Hvis Kunden finder fejl eller mangler, skal Kunden straks give Virksomheden besked herom.
3.2 - Kunden er berettiget til i op til 1 uge fra levering at reklamere over eventuelle fejl eller mangler ved det leverede.
3.3 - Såfremt der inden for reklamationsperioden, kan påvises mangler ved leverede varer eller ydelser, påtager Virksomheden sig efter eget valg at afhjælpe manglen, at ombytte det mangelfulde produkt, at kreditere dig produktets eller ydelsens pris eller at give Kunden afslag i prisen.
3.4 - Såfremt Virksomheden tilbyder ombytning af produktet eller afhjælpning af manglen, kan Kunden ikke hæve købet eller at kræve erstatning som følge af manglen. Virksomheden er ikke ansvarlig for forsinkelse som følge af ombytning eller afhjælpning.
3.5 - Virksomheden er ansvarlig for, at produkterne lever op til dansk standard for god skik for konsulent og rådgivningsbranchen. Virksomheden garanterer ikke, at produkternes i enhver henseende er fejlfri eller er optimale i forhold til individuelle forventninger.
3.6 - Virksomhedens ansvar er i enhver henseende begrænset til direkte tab. Driftstab, tidstab, tab af data, tabt arbejdsfortjeneste og følgeskader kan ikke kræves erstattet.
3.7 - Virksomhedens erstatningsansvar er begrænset til det mindste af følgende to beløb:
A) den samlede forfaldne og erlagte betaling for produktet
B) kr. 25.000.
4) Særligt om serviceydelser
4.1 - For serviceydelser, herunder konsulentassistance, præsentationer, uddannelse, afholdelse af workshops, etc. Beregnes de hos Virksomheden til enhver tid gældende timesatser, medmindre andet er aftalt.
4.2 - Arbejdstiden er begrænset til alle hverdage, undtagen helligdage, grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag, fra kl. 9.00 – 17.00, Fredag dog fra kl. 9.00 – 15.00
4.3 - Serviceydelser betales efter tids- og materialeforbrug og faktureres løbende hver måned eller ved en opgaves afslutning.
4.4- For timer ud over normal arbejdstid betales, efter aftale, overtid svarende til normal timepris + 50%.
4.5 - Kunden erhverver samme rettigheder til effekten af serviceydelserne, som Kunden besidder til det originale materiale serviceydelsen knytter sig til. Vedrører serviceydelsen således en løsning eller udviklet materiale, hvortil Virksomheden er rettighedsindehaver, erhverver Kunden ikke bedre ret til effekten af disse ydelser end Kunden har til det produkt, hvortil Virksomheden er rettighedsindehaver.
4.6 - For serviceydelser, hvor der ikke inden ydelserne skal leveres, foreligger en skriftlig aftale med specifikation af hvad Virksomheden skal levere, garanterer Virksomheden, uanset bestemmelserne i punkt 3.2-3.5, Alene at udføre sine leverancer i overensstemmelse med god praksis inden for rådgivningsbranchen og indestår for, at medarbejderne har de oplyste kvalifikationer, men påtager sig i øvrigt ikke noget ansvar for fejl og mangler – herunder resultatansvar.
5) Force majeure
5.1 - Ingen af parterne er berettiget til erstatning eller til at ophæve aftalen i tilfælde af manglende opfyldelse, såfremt dette skyldes force majeure.
6) Lovvalg og værneting
6.1 - Nærværende betingelser og fortolkningen heraf er underlagt dansk ret og skal afgøres ved Virksomhedens værneting
​
7) Vilkår og betingelser for arrangementer
​
7.1 - Vilkår og betingelser for arrangementer
Disse Vilkår og Betingelser gælder, når en person (”Kunden”) tilmelder sig til en konference eller et event (”Event”), som Copenhagen Changery (“Arrangøren”) er arrangør for.
Ved at tilmelde sig et event bekræfter Kunden, at han eller hun har læst, forstået og forpligter sig til at være bundet af disse Vilkår og Betingelser, og at han eller hun er bekendt med Arrangørens Privatlivspolitik.
Tilmeldingen til et event er bindende når Kunden modtager en e-mailbekræftelse på tilmeldingen.
​
7.2 - Deling af deltagerlisten​. For at opfylde formålet om netværksdannelse gennem eventet vil Arrangøren eventuelt forud for arrangementet dele navnene på alle deltagere i arrangementet med de andre deltagere. Hvis du ikke ønsker at dine oplysninger skal deles, bedes du kontakte Arrangøren på nedenstående e-mailadresse inden du tilmelder dig eventet.
​
7.3 - Arrangørens forpligtelser og formålet med eventet​. Events som Arrangøren arrangerer stilles til rådighed for deltagerne, herunder Kunden i deres egenskab af erhvervsdrivende eller på anden måde i forbindelse med deres erhverv.
Arrangørens events sponsoreres eventuelt af virksomheder, der opererer i den relevante branche eller på anden måde er interesseret i emnet for den specifikke konference. Arrangørens forpligtelse består i at arrangere events, der har til formål at give Kunden en relevant og professionel overførsel af viden inden for det relevante emneområde og skabe en platform for et fremtidigt forhold mellem Kunden og Arrangøren samt mellem Kunden og involverede eventpartnere (f.eks. medarrangører, sponsorer, udstillere) før, under og/eller efter et gennemført event.
​
7.4 - Eventets emne, tid, sted, arrangementspartnere osv.​ Når Kunden tilmelder sig, vælger han eller hun det event, som han eller hun ønsker at deltage i. Disse events kan enten finde sted på et udpeget sted eller digitalt, hvilket gøres klart ved tilmelding til eventet. Der findes aktuelle oplysninger på Arrangørens hjemmeside om eventets emne, talere, tidspunkter, sted hvor eventet afholdes, deltagende eventpartnere osv. Arrangøren forbeholder sig retten til at foretage ændringer i eventprogrammet indtil den dag hvor eventet finder sted.
Kunden er opmærksom på, at Arrangøren på grund af særlige omstændigheder kan være nødsaget til at gennemføre eventet digitalt, selv om eventet oprindeligt var tiltænkt at skulle finde sted på et bestemt sted. I sådanne tilfælde skal Arrangøren informere Kunden på forhånd.
​
7.5 - Betalingsbetingelser​. Ved udgifter til deltagelse faktureres dette forud for arrangementet. For at kunne deltage skal fakturaen være fuldt ud betalt.
​
7.6 - Forhindret i deltagelse i et event​. Kundens tilmelding til deltagelse i Arrangørens event er bindende. Kunden kan dog overdrage retten til at deltage på et event til en anden person, forudsat at Arrangøren får meddelelse herom inden konferencen finder sted. For at være berettiget til at deltage i eventet skal denne person dog også personligt bekræfte, at han eller hun har læst og forstået Vilkårene og Betingelserne og forpligter sig til at være bundet af dem, samt bekræfte, at han eller hun har modtaget Arrangørens Privatlivspolitik.
​
7.7 - Navneskilte​. Ved Events hvor Kunden deltager på stedet, kan Arrangøren udlevere et navneskilt sammen med andre deltageres navneskilte, således at Kunden selv kan afhente sit eget navneskilt. I tilfælde af at Kunden ikke ønsker et navneskilt, eller at det bliver synligt for andre deltagere, skal Kunden informere Arrangøren på forhånd.
​
7.8 - App​. Arrangøren benytter sig måske af en eventapp, hvor deltagerne kan komme i kontakt med hinanden på forhånd, under eller efter arrangementet. Deltagerne kan tilføje deres Linkedin-profil eller andre oplysninger fra sociale medier. Brugen af app’en er helt frivillig. Alle rettigheder til app’en tilhører Arrangøren. Dette omfatter, men er ikke begrænset til, koncept, design, varemærker, knowhow, forretningshemmeligheder, ophavsrettigheder og andre intellektuelle ejendomsrettigheder. Ved at downloade app’en får Kunden ret til at bruge app’en, begrænset til de funktioner, der til enhver tid stilles til rådighed. Brugsretten giver ikke ret til at ændre, reproducere, kopiere eller efterligne softwaren eller andre dele af app’en. Alle forsøg på at misbruge appen, f.eks. at ændre appen eller forsøg på at få uautoriseret adgang til oplysninger, er forbudt og vil medføre, at kontoen bliver midlertidigt eller permanent deaktiveret.
​
7.9 - Billeder mv.​ Arrangøren kan bruge billeder eller optaget materiale fra eventet, som Kunden deltager i, til at informere om Arrangørens kommende arrangementer. Billederne vil være situationsbestemte og professionelle. Se venligst Arrangørens Privatlivspolitik for nærmere oplysninger om, hvordan vi behandler oplysningerne.
​
7.10 - Evaluering af eventet​. Evaluering kan være en del af eventet. Evalueringen er værdifuld for, at Arrangøren kan imødekomme kundernes ønsker og for at kunne udvikle og forbedre Arrangørens events. Efter eventet kan Arrangøren derfor kontakte Kunden via e-mail for at spørge, om Kunden ønsker at evaluere eventet. Det er naturligvis helt frivilligt at deltage i evalueringen.
​
7.11 - Force Majeure​. Arrangøren er berettiget til at aflyse eventet, hvis eventets gennemførelse påvirkes af en begivenhed, som Arrangøren ikke har indflydelse på, f.eks. arbejdskonflikt, brand, pandemier, myndighedshandlinger, krig, naturkatastrofer eller eventlederens pludselige sygdom. Arrangøren er også berettiget til at aflyse eventet, hvis Arrangøren på grund af en sådan begivenhed vurderer, at eventets gennemførelse kan udgøre en risiko for menneskers liv, sikkerhed eller sundhed.
Hvis Arrangøren aflyser eventet på grund af en sådan begivenhed, kan kunden enten vælge at deltage i et andet event til samme pris eller vælge at få deltagergebyret refunderet. Du vil ikke få nogen kompensation ud over tilbagebetaling af deltagergebyret.
​
7.12 - Skadeserstatning​. En part kan ikke kræve erstatning for indirekte tab i henhold til disse Vilkår og Betingelser. Indirekte tab omfatter, men er ikke begrænset til, tabt fortjeneste af enhver art, tabte besparelser eller krav fra tredjeparter, herunder krav fra tredjeparter som følge af Kundens brud på tredjeparters vilkår.
Arrangørens ansvar er under alle omstændigheder begrænset til det beløb, som Kunden har betalt for deltagelse i et arrangement.
​
7.13 - Gældende lov og tvistbilæggelse​. Parternes rettigheder og forpligtelser i henhold til disse Vilkår og Betingelser er i deres helhed underlagt dansk ret.
Hvis en tvist ikke kan løses gennem forhandlinger eller mægling, kan en part kræve, at tvisten løses med endelig virkning ved de almindelige domstole i Danmark. Stedet skal være Arrangørens værneting.
​
8) Kontaktinformationer
8.1 – Copenhagen Changery ApS, CVR nr. 44590336, E-mail: info@cphchangery.dk
​